Παραθέτουμε την ομιλία της Χαράς Καφαντάρη, βουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας, σε μορφή άρθρου διαμορφωμένο από το Γραφείο Τύπου Δυτικής Αθήνας γιατί νομίζουμε ότι το θέμα στο οποίο αναφέρεται, θα έπρεπε να ενδιαφέρει συνολικά τους κατοίκους της περιοχής μας.
Αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο κίνημα από τα κάτω έχει ξεκινήσει στη δυτική Αθήνα, ένα κίνημα που έχει μέσα την Αυτοδιοίκηση πρώτα απ’ όλα, εργαζόμενους στα Ναυπηγεία, φορείς και κατοίκους σε δήμους της δυτικής Αθήνας και ειδικότερα στον δήμο Χαϊδαρίου και έχει να κάνει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και με τις χρήσεις οι οποίες με νομοσχέδιο που πέρασε το καλοκαίρι του 2021 το Υπουργείο Αναπτύξεως και ο κ. Άδωνις, ουσιαστικά δίνει χρήσεις ασύμβατες με ναυπηγεία και βέβαια, χρήσεις οχλούσες, χρήσεις ακόμα και παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας.
Έχουμε τον νέο επενδυτή, ο οποίος σε δηλώσεις τις οποίες έχει κάνει πολλές φορές, αναφέρει ότι θα εγκαταστήσει εκεί παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από καύση φυσικού αερίου, κάτι το οποίο έχει σοβαρούς κινδύνους, πρώτα από όλα, για το περιβάλλον και για την υγεία όχι μόνο της περιοχής της δυτικής Αθήνας και της δυτικής Αττικής, που είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά, αλλά έχει και κινδύνους γιατί δίπλα υπάρχουν και εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού.
Το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό και οι εργαζόμενοι οι ίδιοι διερωτώνται αν όντως θα γίνουν ναυπηγεία, κάτι για το οποίο η πατρίδα μας έχει και μια ιστορική παράδοση, καθώς υπάρχουν εκκρεμότητες οικονομικές, αλλά πρέπει να δοθούν σοβαρές απαντήσεις και στο τι χρήση πράγματι θα έχουν αυτά τα ναυπηγεία.
Η κοινωνία είναι αντίθετη στους προωθούμενους, αν θέλετε, σχεδιασμούς από την πλευρά του επενδυτή, κου Προκοπίου και όποιο τέτοιο σχέδιο θα ακυρωθεί στην πράξη.
Άλλωστε, ο τελευταίος νόμος ο οποίος ψηφίστηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, που αφορά τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Αποβλήτων και Υδάτων κλπ., στο άρθρο 160 μιλάει για απαγόρευση νέων αδειών φυσικού αερίου και είναι θετικό γιατί είναι και η πανευρωπαϊκή τάση αυτή τη στιγμή, της απεξάρτησης από ορυκτά καύσιμα. Μένει να δούμε το πώς θα προχωρήσει αυτό, με τα σχέδια τα οποία έχουν διατυπωθεί και δεν έχουν διαψευστεί από τον ίδιο τον επενδυτή και προωθούν άλλου είδους βαριές χρήσεις, εις βάρος της ποιότητας ζωής των κατοίκων και αντίθετες, φυσικά, και στην παγκόσμια πρακτική και ευρωπαϊκή περί «πράσινης» μετάβασης.