Ένωση Γονέων Αιγάλεω : “τα παιδιά μας υπολογίζονται ως νούμερα που … κοστίζουν!”

137 0

Η κα Βιργινία Γεωργοπάνου, Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Αιγάλεω μας απαντά για τα προβλήματα που καταγράφονται στην εκπαίδευση την κρίσιμη αυτή περίοδο της πανδημίας.

  • Τα σχολεία άνοιξαν εφέτος μετά από μια δύσκολη χρονιά τηλεκπαίδευσης. Θεωρείτε ότι άνοιξαν με καλύτερους όρους; Παρέχουν τη δυνατή ασφάλεια στα παιδιά και τις οικογένειές τους;

Η εκτεταμένη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης , ακόμη και εάν έγινε λόγω έκτακτων συνθηκών, πρέπει να επισημάνουμε ότι άφησε πολλά εκπαιδευτικά κενά στους μαθητές, όσο και προβλήματα ψυχολογίας, συμπεριφοράς, με επιπτώσεις και στην υγεία τους από την πολύωρη χρήση των μέσων τεχνολογίας. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε ότι υποκαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία. Όσον αφορά τις συνθήκες ανοίγματος των σχολείων και λόγω covid, δεν δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα ούτε από την Πολιτεία, ούτε τις τοπικές αρχές. Στην ουσία κανένα μέτρο δεν πάρθηκε για την προστασία του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών, παρότι είχαμε πολλάκις , γονείς και εκπαιδευτικοί, πιέσει για αραίωση τμημάτων, πλήρη κάλυψη του διδακτικού ωραρίου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, επαρκή καθαριότητα, εξοπλισμός και συντήρηση των κτιρίων.
Μην ξεχνάμε ότι στο δήμο Αιγάλεω που τα περισσότερα σχολικά κτίρια είναι της δεκαετίας του ’80 , έπρεπε να φτιαχτούν τα παράθυρα για να ανοίγουν !
Επίσης καμία μέριμνα εκ μέρους του Δήμου Αιγάλεω για την αύξηση του προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία μας, παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και δεδομένου την επιτακτική ανάγκη που προκύπτει από τις συνθήκες της πανδημίας σε έξαρση.

  • Έχουν διαπιστωθεί αρκετές ελλείψεις εκπαιδευτικών και σε πολλές περιοχές το υπουργείο προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων. Παράλληλα στη Δυτική Αθήνα νομίζω ότι έχουμε πρόβλημα στα κτιριακά αποθέματα, ιδιαίτερα μετά το σεισμό του 2019. Θεωρείτε ότι αυτό παίζει κάποιο ρόλο στην καταπολέμηση της πανδημίας;

Τέλος Νοεμβρίου και ακόμη παραμένουν αρκετά κενά εκπαιδευτικών , ειδικότερα στην δευτεροβάθμια, επίσης στην παράλληλη στήριξη. Αντί το ΥΠΑΙΘ να καλύψει όλα τα κενά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών που χρειάζονταν, επέλεξε να προβεί, σε καιρό πανδημίας, σε συμπτύξεις τμημάτων, δημιουργώντας πολυπληθή τμήματα μαθητών σε γυμνάσια και λύκεια για να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς.
Δυστυχώς τα παιδιά μας υπολογίζονται ως νούμερα -που κοστίζουν μάλιστα- και δεν έλαβαν υπόψη ούτε την υγειονομική κρίση , ούτε τα μαθησιακά κενά που έχουν προκύψει, ούτε και την ψυχολογία των μαθητών που ήδη είναι αρκετά επιβαρυμένη.
Παραστάσεις διαμαρτυρίας και πιέσεις εκ μέρους μας έχουν υπάρξει τόσο στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στο ΥΠΑΙΘ , αλλά δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα.
Στον Δήμο Αιγάλεω , πέρα όλων των άλλων , έχουμε και πρόβλημα σχολικής στέγης, αφού μετά τον σεισμό του 2019 και για 3η σχολική χρονιά , τα σεισμόπληκτα σχολεία μας δεν έχουν αποκατασταθεί, με αποτέλεσμα οι μαθητές να διασκορπίζονται σε όμορα κτίρια, να στοιβάζονται κλπ.
Πέρα της ταλαιπωρίας μαθητών και των οικογενειών τους, καμία μέριμνα δεν μπορεί να υπάρξει , υπό αυτές τις συνθήκες λόγω Covid.
Επιπλέον μόλις πρόσφατα έτυχε να μάθουμε ότι εκκρεμεί δικαστική απόφαση έξωσης για το 9ο δημοτικό σχολείο Αιγάλεω, το οποίο μισθώνει εδώ και χρόνια ο Δήμος μας. Επειδή στην περιοχή δεν υπάρχει άλλο κτίριο που να μπορεί να στεγάσει το σχολείο, ανησυχούμε, αγωνιζόμαστε και δηλώνουμε την αντίθεση μας σε όποια “λύση” συγχωνεύσεως η κατάργησης του σχολείου.

  • Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται από την εκτίναξη των τιμών του φυσικού αερίου, του ρεύματος και του πετρελαίου. Ταυτόχρονα τα παράθυρα στις σχολικές αίθουσες πρέπει να μένουν ανοιχτά.Έχουν προβλεφθεί αυξημένα κονδύλια για τις σχολικές επιτροπές; Νομίζετε ότι θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν τα σχολεία στα έξοδα αυτά;

Καμία αύξηση δεν έχουμε παρατηρήσει στα κονδύλια για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων και τα πάγια έξοδα τους .

  • Εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση προχωρά σε αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με αριθμητικό πίνακα και με εξωτερικό βαθμολογητή. Νομίζετε ότι θα βελτιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία ή απλώς θα κατηγοριοποιήσει τα σχολεία;

Δεν νομίζω ότι θα βελτιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων έτσι όπως προβλέπεται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.